Dec 25, 2011

Kelmarin-kelmarin itu tuah..



Andai kata setiap manusia hidup berbekalkan segeleng tuah, 
aku pasti penggunaan tuah aku telah lama sampai ke limit..



Macam-macam kejayaan dah aku kecapi. Kot.



Jadi. Ya. Kejayaan aku yang kelmarin-kelmarin itu tuah.
Atau berkat doa umi&abah cuma.


Esok-esok bagaimana?
Masih tersimpan lagikah tuah untuk aku?



Semakin hari aku semakin cuba membungkus diri dengan harapan-harapan tidak realistik.
Dah rasa macam mumia dah pun.
Setiap lilitan sarat dengan harapan dan impian aku yang...


"Tak pernah kau usahakan?"


"Shut up."


"Yang kau pandai senaraikan aje tapi tak serupa bikin?"


"Arghh diam kau!"


"Habis?"


"Yang...yang itulah."


"Yang tinggi menggunung."


"......................."
"Ya, yang tinggi menggunung..."



....

Harapan untuk berjaya.
Berjaya dalam semua aspek, dari semua segi.
Berjaya mendapat straight A+s dalam SPM.
Berjaya menyambung pelajaran ke luar negara.
Berjaya mendapat pekerjaan yang diidam-idamkan.
Berjaya mencapai kesenangan hidup seperti diimpikan.
Berjaya menjadi anak umi & abah yang dibangga-banggakan.
Berjaya menjadi seorang umat Islam yang..berjaya sebagai umat Islam. 







Masih mampukah aku untuk berjaya setelah........



"Setelah apa? Apa yang kau dah usahakan untuk berjaya? Sifar! "


"Aku........"

No comments:

Post a Comment